02 August, 2011

|my little brother day part I|

Pada Tanggal 30 Julai 2011
Merupa ari bersejarah buat my little brother..
Mmg aku x sangka..dulu nyer..die lah ketua segala samseng..
Alhamdulillah..berkat doa ayah dan mak..
Akhirnyer die di tempat yang terbaik..

klu korg nak tahu..
nie bkn la first time aku g tempat nie..
dah 3 kali aku g Pusat Latihan Asas Tentera Darat (Pusasda)
Port Dickson.,sbb sblm nie..
Abg sulung aku juga merupakan tentera darat pangkat Sarjan..
Abg aku yg no.6 juga tentera darat.

Aku gerak dr umah dlm kol5 pagi..
Sbb nak elakkan jem..
Dlm kol6.15 cmtu..singgah kat kwsn rehat tok solat subuh..
Lps tu br teruskan perjalanan..
mate tu..mate nie terlelap saje..hehe..

Smpai2 dlm kol7.30 cmtu la..
jem jugak..x leh nak masuk..
Parking pun susah..
Xpela..parking jer tepi jln..
Sampai2 jer niat nk carik lah adik aku tuh..
korg tgk la..mcner nak crik..
Adeh..hampeh...

Tapi akhirnyer..
tanye2 gak org...upernyer adik aku dekat jer ngan kteorg..
Mane la nak nmpk..sbb muke dieorg nie sume same jer..
lg2 warna sume same jer..keke..

nie lah die adik kesayangan aku..
klu dah lame x jumpe..rindu-rinduan..
tp klu da slalu jumpe..
mest nak gaduh..hehehe..
tu dlu ar zaman sekolah dlu..
Skrg nie da matang masing2...
tgkla..same jer kan warne dieorg nie..hehehe
Budak kecik sorg nie pun ikut gak..
nak tgk pak cik die..1 minit pun x leh nak duduk diam...
Nasib baik lah atok nyer nie rajin nak dukung2 die...
Bkan men suke lg klu dpt dukung...

Nak tgk ragam2 yg lain mase nak tunggu start perbarisan?
jom..jom..
Banyak lg nak share..
Dah panjang lak n3 nie..
Sambungan di Part II ok..
See u there...






No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)